PARMAKLARINI DEĞİL PİZZANI YE!



















Herşeyden önce şu linke girin ve hemen ilk programı(Soul's back!) ve sırasıyla tüm programları dinlemeye başlayın. Lütfen...


Dansetmeye başlamadan pencereleri de açıverin gitsin. Pastırma yazı sıcakları iliklerinizi doldursun. Bu ne güzel bir sabah, bu ne güzel demokrasi! Umarım hepimiz için aynı güzellikte başlamıştır bu gün, yoksa eminim soulsendikası kendinizi iyi hissetmenizde yardımcı olacaktır. 



Bu güzel sabaha uyandığımda karnım o kadar toktu ki öğlen saatlerine kadar elimde bir bardak kahveyle idare ettim. Sonra aniden karnım acıkınca, un eleğini elimde buluverdim. Hemen mayasız birşeyler yapmalıydım...İnternete sarıldım.






İşte 3 kişiyi doyuran ve tatmin eden bir pizza hamuru tarifi:

Cooks.com'dan...ben bazı değişiklikler yaptım, sizde kendinizi salın gitsin.


Başlamadan şu 'cup' meselesine değinelim, değinelim de karışık; avustralyalısı var, amerikalısı var, ingilizi var...ikea'da satıyorlar, komşum hediye aldı da, bence sizin de benim gibi kafanız karışıyorsa, hesaplamalarla aranız iyi değilse bir yerlerden edinin. Yok ben hamurdan anlarım diyorsanız da eyvallah!


1 cup tam buğday unu
1 cup çok amaçlı buğday unu 
1 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı kabartma tozu
(karbonatta olur,ancak bakınız ve bakınız...daha da bakınız)
2/3 cup su


5-6 yemek kaşığı zeytinyağı
 

Üstüne de pizzaya yakışan evde ne varsa koydum...


Üstü için:



5-6 yemek kaşığı domates püresi
sevdiğiniz ve dilediğiniz miktarda peynir
1 orta boy soğan
1 kırmızı biber
sarımsak
taze zencefil(tozu da olur kanımca)

dereotu

kekik(fesleğen olaydı)

tuz ve karabiber





Bir kapta unları ve kabartma tozunu eleyip, tuz(havanda dövülmüş tuz kullanırsanız, yerken çıtır çıtır tuz taneleri ağzınıza geliyor, benden söylemesi) katın, suyu da ekleyip parmak uçlarınızla hamuru yoğurmaya başlayın. Toparlanmaya başlayınca 2-3 dakika daha yoğurun. Sonra ister elinizde, ister merdane, ister oklava ile ya tamamını ya da küçük parçalara ayırarak top top hamuru dilediğiniz kalınlıkta açın. 


Biraz dinlenirken soğan, sarimsak,zencefil ve biberleri ince ince doğrayıp kavurun. Tepsinize yağlı kağıt serip, pizza hamurcuklarını dizin, üstüne zeytinyağı gezdirin, sonra domates püresini, sonra ince kıyılmış dereotunu, sonra peyniri ve en son da kavurduğunuz karışımı boca edin...biraz daha zeytinyağı gezdirmekte sakınca olmaz diyordum ama pişince fazla yağlı buldum.


Havalar nasıl olursa olsun sizin havanız iyi olsun gibi. Sevgiler.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder