VOLKAN'DAN TARİF

Bir arkadaşım misolu çorba tarifi uydurmuş, tadına tuzuna bakamadım, bakamazdım, çook uzaklarda...ama tarifini aynen kendi kelimeleriyle huzurlarınıza sunuyoruz...kendisine bir kıyak olarak da bahçeden bir fotoğraf ve en sevdiği hayvan olan Şişmiş'in fotoğrafını gönderiyoruz.
İşte volkan'ın tarifi;







yemekten anlamam , elbecerim de cogunuzun bildigi gibi 0 dir. Elisi dersinden kalan, ilkokuldan lise sona resim dersine annesinin cizdigi resimlerle katilan ilk insan benimdir diye dusunuyorum. Annem 1 gun gece benim iin kolaj yaparken cirilciplak 1 kadin resmini heykel sanip kolaja koymustu onun yuzunden sinifta kaliyorudm.

ana konumuz yemek tabi. Yemek blogu bana ilham verdi ve ilk kez 1 yemek yarattim. Bilmeyenlere , yaz-kis, gece,gunduz...'Her sey corbasi'ni yapiyor ve yiyorum. 'Hersey' dolaptaki her atik demek; sebze, meyve , sosis ne varsa koyarim. Tadi hemen hemen hep ayni olan bu corbadan o kadar sIkIldim ki, bloglarin ilhamiyla sunu yarattim - Yaradan 1 allah 1 ben.

Pahali zeytinyaginda ginger (zencefil), sogan sarimsagi kizartin.

Maddi gucuzune gore tencerenin ya yarisina (ustune su ekleyin) ya da tamamina et veya sebze veya tavuk suyu koyun. Icine 2 kucuk/kup dilmlenmis patates ve havucu ekleyin. Ben bunlari genelde once 2 dakika mikrodalgaya koyuyorum cabuk pissinler diye, sabrim yok. Bunlar pismeye baslamisken, bolca mantar ve eger varsa tofuyu corbaya ekleyin.

Bu 2 unsur cabuk pisiyor; corbanin suyundan 1 kac kepce alip 1 baska kaba dokun. Bu kapta miso zevkinize gore, misoyu ekleyin; sertlesmemesi icin ayri koyulmasi gerekli. Ben 4 dolu corba kasigi koydum cok sevdigim icin. Tabi ki corbanin tuza ihtiyaci yok, miso bolca tuzlu.

Miso corbalarinin ana maddelerinden biri seaweed(denizyosunu) dir ama sevmem ve koymadim. Bu karisimi corbaya ekleyin; miso ne kadar uzun piserse tadi o kadar yogunlasir; altini kisin ve tadindan tatmin olana dek kaynatin. Ben en az 15 dakka tuttum. En son servis ederken isterseniz maydanoz, taze sogan , coriander (turkkcesi var mi?=kişniş) ekleyin. ben taze sogani karisima attim ve maydanozu servis esnasinda ekledim.


1 de kucuk hatirlatma: caniniz sIkIldiysa , 1 avuc samfistigi veya Pinenuts (dolma fistigi midir bu? Burda kilosu 100 milyon gibi nedense=çam fıstığı), 1 demet feslegen, 1 dolu kaisk zeytinyagi ve 3 dilmi sarimsagi Chopper'a(mutfak robotuna) atin taze pestonuz olsun. Evde feslegen yoksa ayni tarif naneyle de cok guzel oluyor.



Doktora tezimi duzeltmem, article(makale) yazmam gereken zamanlari boyle harciyorum; gorun uygulayin. Ayrica cimriligimden son 1 satir: son gunlerde votkaya koydugum karisimlar cok canimi sIkIyordu; meyve sulari kolalar falan cok pahaliya geliyor diye. ustune kilo aliyorsun. Artik votka ve cini sadece suyle iciyorum. 3-4 buz, gerisi de soguk su. Icim rahat, param cebimde, gereksiz kalori yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder