MISIR EKMEĞİ ve NEVRUZ



















Mısır ekmeği diğer ekmeklere göre sert olduğu için pek tercih edilmez. Ama yumuşak ve taze olunca da tadından yenmez...Bu tarifle sadece 20-25 dakikada, buharlı ve sıcacık mısır ekmeğiyle kahvaltınızı, akşam sorfalarınızı şenlendirebilirsiniz. Çok lezzetli inanın. Üstelik çok da kolay...

1 bardak mısır unu
2 bardak beyaz un(yarı yarıya kepekli unla karıştırabilirsiniz)
1 kabartma tozu
1 yumurta
1/3 bardak zeytinyağı
4-5 yemek kaşığı yoğurt(ekmeği yumuşatan unsur olduğundan daha fazla da koyabilirsiniz)
1 tutam tuz
1 tutam şeker

Yanında yer alacak yemeklere yada kahvaltılıklara göre istediğiniz, sevdiğiniz tüm baharatları dilediğinizce kullanabilirsiniz. Kekik, biberiye, isot salçası(kendisi yeterince acı ve yağlıdır, dikkatli kullanın), dereotu tohumu, kimyon tohumu, tulum peyniri, lor peyniri benim tavsiyelerim.

Gelelim tarife;
Fırını 180-190 dereceye getirip ısınmaya bırakın. Bir kapta unları,tuzu, şekeri,baharatları ve kabartma tozunu, diğer bir kapta yumurta, zeytinyağı, yoğurt ve varsa peyniri iyice karıştırın. Islak karışım ile kuru karışımı birbirine ilave edip yine homojen bir karışım elde edinceye dek karıştırın. Kalıbınıza un yada yağ sürün ve karışımı boca edin. Fırına verip 15-20 dakika pişirin. Afiyetle yiyin...

Bu ekmek özellikle sıcakken aşırı güzel oluyor, artanları yemek istediğinizde lütfen üşenmeyip ekmeği tekrar fırına verip 100 derecede bir süre ısıtın.

Ekmek yaparken dikkat edilmesi gereken bir husus ise karıştırma işlemlerinde tahta kaşık kullanılmasıdır derler... Sebebini malesef ben de henüz bilmiyorum. Lütfen biliyorsanız beni aydınlatın...

İsot salçasına gelinceeeee....Eminönü'nden temin edebilirsiniz, ayrıca ekmeğe koymak şart değil, olduğu gibi de çok güzel. Sabah kahvaltılarında çukurca bir tabağa bir kaşık koyup etfarında keyfinizce zeytinyağı ve elma sirkesi gezdirin. Ekmeğinizi bana bana yemek için daha kutsal bir karışım düşünemiyorum...Ancak korkarım bir daha ki sefere salçayı bidonla almanız gerekebilir. Nevruzunuz mutlu ve kutlu olsun. Yaşasın bahar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder